kad mozak otupi

Kad mozak otupi

Osećate da su vam misli usporene, da ne možete da se setite šta ste hteli reći kad vas je neko prekinuo. Pitate se kako dati mozgu potrebnu energiju?

Sve se ovo može pripisati starenju, ali koliko god da ste stari moguće je preokrenuti ovaj proces i izbeći mentalnu usporenost. Promenom načina ishrane, unosom dovoljne količine tečnosti i vitamina i minerala, kao i izbegavanjem šećera, može se izbeći i ovaj problem. Mada, korisno je i konsultovati se sa lekarom.

PROČITAJTE I… Alarm za uzbunu zove se KORTIZOL!

PIJETE PREVIŠE ČAJA

Tanini iz čaja ometaju usvajanje gvožđa iz hrane, pa previše čaja može dovesti do anemije. Kada ste anemični, imate premalo kiseonika u organizmu, a posledica može biti upravo usporen rad mozga.

POKUŠAJTE da jedete više proteina

– mesa, ribe i jaja – kako biste uneli više gvožđa. Takođe, unosite više voća, jer vitamin C pomaže u apsorpciji gvožđa.

TREBA VAM VIŠE VODE

Za dobro zdravlje važno je unositi dovoljno vode i na taj način obezbediti transport hranjivih materija i uklanjanje otrova. Dehidracija može dovesti do brojnih simptoma, uključujući i smanjenu koncentraciju i “zamagljenost” misli.

POKUŠAJTE da pijete šest do osam čaša tečnosti dnevno

ali nije problem ni ako bude manje od toga pod uslovom da svakodnevno jedete dovoljno voća i povrća (koje je obično sastavljeno 90% od vode).

IMATE PREVIŠE KVASCA U CREVIMA

Kad se poremeti ravnoteža stomačne flore (na primer antibioticima), počne da se množi gljivica Candida albicans. U slučaju kandidijaze se osećate kao pijani ili kao da visite (gljivice kvasca proizvode istu hemikaliju, acetaldehid, koji se stvara kada se alkohol razlaže u jetri).

POKUŠAJTE da smanjite količinu šećera i ugljenih hidrata u svojoj ishrani i uzimajte više proteina.

MOŽDA SU HORMONI?

U periodu menopauze, zbog hormonskih promena i pada estrogena, mnogim ženama se čini kao da im je mozak u oblacima. Krenu nekud, pa stanu, jer ne mogu da se sete kuda su pošle. Ili jednostavno ne mogu da se sete prave reči usred rečenice. Dobra vest je da istraživanja pokazuju da se moždane aktivnosti vraćaju na stari nivo nakon ulaska u postmenopauzu.

POKUŠAJTE da promenite svoju ishranu. Dodajte u svoj jelovnik seme lana, soju, čičak i sočivo, jer ove namirnice i biljke balansiraju ženske hormone.