Koliko dnevno šetati da bi se kilogrami topili?

Mnogi idu u teretanu, bave se sportom, vežbaju pilates ne bi li smršali, a zapravo je dovoljno hodati – ali na pravi način

Kao što pokazuje niz studija, svakodnevna šetnja nije ništa manje efikasna od ciljanih vežbi za mršavljenje. Ali da biste se rešili viška kilograma nije dovoljno samo šetati – važno je pritom primeniti nekoliko pravila.

Glavni faktori koji utiču na sagorevanje kalorija prilikom hodanja su pređena dužina puta, brzina i telesna težina. Nemojte se odmah opteretiti, postepeno povećavajte dužinu rute za šetnju i brzinu hodanja. Zapamtite da je spora i kratka šetnja beskorisna, dok ako hodate previše brzo i predugo nepripremljeni, možete sebi čak i štetu naneti. Vežbajte redovno. Jedna šetnja nedeljno vam neće pomoći. Ako ne možete hodati svakog dana, onda to činite najmanje dva-tri puta nedeljno, najbolje barem sat-dva nakon obroka. Obratite pažnju na držanje tela tokom hodanja: trup i ramena treba da budu ispravljeni, a stomak uvučen.

IZABERITE PRAVU BRZINU

Manje od 70 koraka u minuti
Za zdravu osobu ovakav tempo nema značajnijeg efekta. Preporučuje se ljudima koji se oporavljaju od srčanog udara ili pate od teške angine.

71-90 koraka u minuti (3-4 km/h)
Preporučuje se osobama sa kardiovaskularnim oboljenjima.

91-110 koraka u minuti (4-5 km/h)
Dobro opterećenje za telo zdrave osobe.

111-130 koraka u minuti
Odlična vežba, ali čak ni zdravim ljudima nije lako da održe ovaj tempo duže vreme.